Veelgestelde vragen 2018-05-20T20:36:03+00:00

Veelgestelde vragen

  • Week 1 begint op maandag 16 juli
  • Week 2 begint op maandag 23 juli
  • Week 3 begint op maandag 30 juli
De voertaal tijdens het vakantieproject is het Nederlands. Het is daarom belangrijk dat uw kind de Nederlandse taal in voldoende mate beheerst om instructies van medewerkers te begrijpen en met de andere kinderen te kunnen communiceren.

Er kan via deze website worden ingeschreven vanaf 1 maart.

Kinderen kunnen worden ingeschreven via deze pagina van onze website.

Dit kan via onze website. Ga in  het menu naar DEELNEMEN en kies daar Inschrijven. Klik vervolgens in het inschrijfformulier op het pijltje in de balk Selecteer opstapplaats en alle opstapplaatsen van de A-etappe en B-etappe worden getoond met daarachter een indicatie van het aantal beschikbare plaatsen.

Een kopie van de Ooievaarspas kan worden opgestuurd naar de kinderadministratie. Doe dit wel vóór 1 augustus, dan zal zo nodig restitutie plaatsvinden.

Indien u heeft betaald via iDEAL, is de deelnamebrief per e-mail aan u verzonden.
Heeft u aangegeven de deelnemersbijdrage zelf over te maken, dan is een e-mail met uw inschrijving en uitleg over de betaling aan u verzonden.
Geen e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even in uw spambox. Kunt u hem ook daar niet vinden, neem dan voor de zekerheid contact op met de kinderadministratie.

Dit kan via onze website. Ga in het menu naar Deelnemen en kies daar INSCHRIJVEN. Kies vervolgens in het inschrijfformulier voor de optie Verlengen. Houd u wel de deelnamebrief bij de hand i.v.m. het kenmerk van uw kind. Voor verlengen geldt uiteraard dat dit alleen mogelijk is zolang de inschrijving voor de betreffende week nog niet is gesloten en er nog voldoende plaats is.

Bij de opstapplaatsen 1 t/m 13 dient u uiterlijk om 8:00 uur te verzamelen.
De bussen vertrekken om 8:15 uur.
’s Middags zijn de bussen omstreeks 15:45 uur weer terug bij deze opstapplaatsen.

Bij de opstapplaatsen 14 t/m 23 dient u uiterlijk om 9:15 uur te verzamelen.
De bussen vertrekken om 9:30 uur.
’s Middags zijn de bussen omstreeks 17:00 uur weer terug bij deze opstapplaatsen.

Het kan voorkomen dat bij een opstapplaats meerdere JVA bussen komen om kinderen op te halen.

Ook is het mogelijk dat een JVA bus bij meerdere opstapplaatsen kinderen komt ophalen.

Door verkeersdrukte kan soms vertraging ontstaan

In verband met de veiligheid is het NIET toegestaan uw kind(eren) zelf naar Duinrell te brengen of daar op te halen.

In verband met de veiligheid van de kinderen is het beleid t.a.v. zwemmen gewijzigd.

  • Kinderen t/m 7 jaar (Kleuters en Mid 1) gaan niet zwemmen. Voor hen wordt een vervangende wateractiviteit georganiseerd.
  • Kinderen vanaf 8 jaar (Mid 2, Mid 3 en Tieners) met een zwemdiploma gaan bij mooi weer één keer per week zwemmen in het buitenbad. Ook gaan zij één keer zwemmen in het Tikibad.
    Kinderen waarvan niet of niet tijdig is doorgegeven dat zij in het bezit zijn van een zwemdiploma, gaan niet zwemmen.
  • De snelle glijbanen in het Tikibad zijn voor de kinderen van Mid 2 verboden terrein. De X-treme is voor alle kinderen verboden terrein.
  • Kinderen die geen zwemdiploma hebben of niet mogen zwemmen, zullen tijdens het zwemmen van hun groep worden overgeplaatst naar een andere groep.

Nee, de kinderen krijgen een dag tevoren te horen dat ze de gaan zwemmen.

Op maandag wordt er nooit gezwommen.

Tsja … de naam zegt het al: voor de tieners !               (leeftijdsgroep 12 – 13 jaar).

De tienernacht wordt in principe georganiseerd in week 2 van het vakantieproject. De tieners blijven dan de nacht van donderdag op vrijdag slapen in de grote tenten op het JVA terrein. Voor het avondeten, ontbijt en lunchpakket voor vrijdag wordt gezorgd.

De Ouderdag wordt gehouden op woensdag in week 2.
In de tweede helft van week 1 sturen wij u een e-mail. Daarin leest u hoe u zich kunt aanmelden.
Ja, het is de bedoeling dat u genoeg eten (lunchpakket) en voldoende drinken meegeeft aan uw kind. Zeker met warme dagen.

Om iets in de winkeltjes op Duinrell te kopen mogen de kinderen van de A-etappe op donderdag en de kinderen van de B-etappe op vrijdag geld meenemen.
Geef niet meer dan € 5,00 mee.

Geef de volgende dag een briefje aan de opstapleiding met daarop de gegevens van uw kind, de groep en een omschrijving van het gemiste voorwerp. Kijk ook op deze website bij Verloren. Hier komen foto’s van de voorwerpen die door ons zijn gevonden.

Gevonden voorwerpen kunnen uiterlijk op de laatste dag van het project worden afgehaald op Duinrell. JVA heeft helaas niet de mogelijkheid om gevonden voorwerpen langer te bewaren of op te slaan.

Heeft u een opmerking of een klacht, dan kunt u deze per e-mail of eventueel telefonisch doorgeven aan de kinderadministratie. Wij zullen deze dan met de betreffende persoon en/of personen bespreken.

Indien uw vraag er niet bij staat, neem dan contact met ons op.