Veelgestelde vragen

  • Week 1:  maandag 19 juli t/m vrijdag 23 juli
  • Week 2:  maandag 26 juli t/m vrijdag 30 juli
  • Week 3:  maandag 2 augustus t/m vrijdag 6 augustus

Alle informatie over de tarieven en kortingen kunt u vinden op deze pagina.

De inschrijving via deze website gaat dit jaar van start op 1 april.

De voertaal tijdens het vakantieproject is het Nederlands. Het is daarom belangrijk dat uw kind de Nederlandse taal in voldoende mate beheerst om instructies van medewerkers te begrijpen en met de andere kinderen te kunnen communiceren.


Hebt  u eerder al een MijnJVA account aangemaakt?
Ga dan via de knop in de menubalk naar MijnJVA en log daar in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Nog geen MijnJVA account?
Ga dan via de knop in de menubalk naar MijnJVA, klik daar op Nieuw account maken en volg de verschillende stappen.

Log in bij MijnJVA en upload een kopie van de geldige Ooievaarspas van uw kind. Eventueel opsturen per mail naar de kinderadministratie kan ook. Doe dit wel zo snel mogelijk, dan zal zo nodig restitutie van de teveel betaalde kosten plaatsvinden.

Indien de kinderadministratie niet uiterlijk 3 weken voor de start van het vakantieproject een kopie van de geldige Ooievaarspas van het kind heeft ontvangen, zal het standaardtarief in rekening worden gebracht.

Indien u de betaling correct hebt afgerond is er per e-mail een bevestiging aan u verzonden.
Geen e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even in uw spambox. Kunt u hem ook daar niet vinden, neem dan contact op met de kinderadministratie.
Tip: voeg noreply@jvadenhaag.nl toe aan uw adresboek.

Dit kan zolang de inschrijving voor de betreffende week nog niet is gesloten en er nog plaats is. Op deze pagina is te zien of er nog plek is. Log daarna in op MijnJVA.

Bij de opstapplaatsen 1 t/m 13 (A-etappe) dient u uiterlijk om 8:00 uur te verzamelen.
De bussen vertrekken om 8:15 uur.
’s Middags zijn de bussen omstreeks 15:45 uur weer terug bij deze opstapplaatsen.

Bij de opstapplaatsen 14 t/m 23 (B-etappe) dient u uiterlijk om 9:15 uur te verzamelen.
De bussen vertrekken om 9:30 uur.
’s Middags zijn de bussen omstreeks 17:00 uur weer terug bij deze opstapplaatsen.

Het kan voorkomen dat bij een opstapplaats meerdere JVA bussen komen om kinderen op te halen.
Ook is het mogelijk dat een JVA bus bij meerdere opstapplaatsen kinderen komt ophalen.
Door verkeersdrukte kan soms vertraging ontstaan

In verband met de veiligheid is het NIET toegestaan uw kind(eren) zelf naar Duinrell te brengen of daar op te halen.

Nee.  Lees hier ons zwembeleid.

Ga naar MijnJVA, geef daar aan dat uw kind een zwemdiploma heeft en of het mag zwemmen. Eventueel doorgeven per e-mail aan de kinderadministratie kan ook. Doe dit wel zo snel mogelijk.

Indien deze wijziging niet uiterlijk 3 weken voor de start van het vakantieproject bekend is, gaat uw kind niet zwemmen.

Nee, de kinderen krijgen een dag tevoren te horen dat ze de gaan zwemmen.
Op maandag wordt er nooit gezwommen.

De naam zegt het al: voor de tieners !

De tienernacht wordt in principe georganiseerd in week 2 van het vakantieproject. De tieners blijven dan de nacht van donderdag op vrijdag slapen in de grote tenten op het JVA terrein. Voor het avondeten, ontbijt en lunchpakket voor vrijdag wordt gezorgd.

De Ouderdag wordt gehouden op woensdag in week 2.
In de tweede helft van week 1 sturen wij u een e-mail. Daarin leest u hoe u zich kunt aanmelden.
Ja, het is de bedoeling dat u genoeg eten (lunchpakket) en voldoende drinken meegeeft aan uw kind. Zeker met warme dagen.

Om iets in de winkeltjes op Duinrell te kopen mogen de kinderen van de A-etappe op donderdag en de kinderen van de B-etappe op vrijdag geld meenemen.
Geef niet meer dan € 5,00 mee.

Draai  de telefoon een kwartslag.  Zet zo nodig eerst “automatisch roteren” aan.

Bij sommige opstapplaatsen kunnen meerdere JVA bussen komen om kinderen op te halen. Ook kan een JVA bus meer dan één opstapplaats aandoen. Met persoonlijke voorkeuren kan bij de busindeling helaas geen rekening worden gehouden. Zie onze Algemene Voorwaarden (Vervoer). Kinderen uit één gezin, die dezelfde achternaam hebben, worden in dezelfde bus geplaatst.

De groepsindeling is o.a. afhankelijk van de etappe (A of B), de leeftijd van het kind en het aantal kinderen in de betreffende leeftijdsgroep. Met persoonlijke voorkeuren kan bij de groepsindeling helaas geen rekening worden gehouden.  Zie onze Algemene Voorwaarden (Leeftijdsgroepen).

De groepsgrootte is o.a. afhankelijk van de leeftijd en het aantal kinderen in dezelfde leeftijdsgroep. Zo zijn de kleutergroepen wat kleiner dan de tienergroepen. Een groep bestaat gemiddeld uit 20 tot 25 kinderen.

Iedere groep heeft gedurende de hele week tenminste 2 vaste begeleiders. Activiteiten zoals sport, spel, muziek, handvaardigheid, toneel en dansen worden geleid door één of meer “vak” begeleiders. Voor speciale activiteiten zoals vossenjacht, speurtocht, survival of tienernacht wordt extra begeleiding ingezet.

De foto’s en filmpjes worden in het fotoalbum op de website geplaatst. Om toegang tot dit fotoalbum te krijgen is een toegangscode  vereist. Ouders van kinderen die zijn ingeschreven voor het vakantieproject krijgen in de week voorafgaand aan de week van deelname een e-mail toegezonden met daarin de laatste informatie én een toegangscode.
Bij foto’s ten behoeve van onze sociale media worden kinderen in principe niet herkenbaar in beeld gebracht.

Alle ouders krijgen kort voor de week van deelname een e-mail met laatste informatie. In deze e-mail is ook de toegangscode vermeld.

Bij inschrijving van uw kind(eren) dient u akkoord  te gaan met onze Algemene Voorwaarden.  Daarin staan alle regels waaraan wij, maar ook u en uw kind(eren) zijn gebonden. Het is niet mogelijk om ten aanzien van ons privacy-/fotobeleid (of andere punten in onze Algemene Voorwaarden) een voorbehoud te maken. Zie onze Algemene Voorwaarden (Privacy).

Dat is heel vervelend.
Geef de volgende dag een briefje aan de opstapleiding met daarop de gegevens van uw kind, de groep en een omschrijving van het gemiste voorwerp. Kijk ook op deze website bij Verloren. Hier komen foto’s van de voorwerpen die door ons zijn gevonden.

Gevonden voorwerpen kunnen uiterlijk op de laatste dag van het project worden afgehaald op Duinrell. JVA heeft helaas niet de mogelijkheid om gevonden voorwerpen langer te bewaren of op te slaan.

Heeft u een vraag, een opmerking of een klacht, dan kunt u deze via het contactformulier op deze website, per e-mail of eventueel telefonisch doorgeven aan de kinderadministratie.

Indien uw vraag er niet bij staat, neem dan contact met ons op via het contactformulier.